Ùrachadh mu Dheireadh 08/11/2017
Google pluspinterestShare on Stumble UponShare on RedditFacebookShare on Tumblr
TIOTAL
Clach na Cùdain, Inbhir Nis
EXTERNAL ID
GB1796_SINCLAIR_REVHENDERSON_25
ÀITE
Inbhir Nis
SIORRACHD/PARRAIST
INBHIR NIS: Inbhir Nis 's Am Bànath
LINN
1980an
CRUTHADAIR
Reverend Derek Henderson
NEACH-FIOSRACHAIDH
Taigh-tasgaidh is Gaileiridh Ealan Inbhir Nis
AITHNEACHADH MAOINE
2207
KEYWORDS
dealbhan gan sealltainn
neach-togail-dhealbh
luchd-togail-dhealbh
Clach na Cùdain
claistinneach

Get Adobe Flash player

B' e òraidiche à Inbhir Nis a bh' ann an Eòsaph Cook agus bha daoine air leth measail air. Bhiodh e a' cruinneachadh dhealbhan air iomadh cuspair gus òraidean a thoirt beò. Anns an earrainn labhairt seo, a chaidh a thogail an uair a bha e a' sealltainn dhealbhan aig òraid, tha an t-Urr. Ruaraidh MacEanraig à Inbhir Nis a' bruidhinn mu aon te dhe na dealbhan aige.

'Well, the Mercat Cross used to stand out in the middle of High Street between Castle Street and Eastgate. It was there for a long time until in 1768 it was moved to the front of the town house. Now, a wee bit further along here, opposite really the Castle Wynd and the top of Bridge Street, there was another stone; it was the Clach-na-cudhin. Clach-na-cudhin means the 'stone of the tubs' and Clach-na-cudhin was where the ladies, who had done the washing down in the river, took their baskets and laid them there for a wee breather on the way up and also to have a claik, no doubt. Well, it was moved in 1792, over to join the Mercat Cross. But, it was so popular with emigrants who wanted lucky talismen, that they were chipping chunks off it to take with them for good luck when they went abroad. An indication of how many went abroad is that they sank the stone into the Mercat Cross and in 1900 they covered it with asphalt as it is today'

Airson stiùireadh mu bhith a’ cleachdadh ìomhaighean agus susbaint eile, faicibh duilleag ‘Na Cumhaichean air Fad.’
’S e companaidh cuibhrichte fo bharantas clàraichte ann an Alba Àir. SC407011 agus carthannas clàraichte Albannach Àir. SC042593 a th’ ann an High Life na Gàidhealtachd.
Powered by Capture

Clach na Cùdain, Inbhir Nis

INBHIR NIS: Inbhir Nis 's Am Bànath

1980an

dealbhan gan sealltainn; neach-togail-dhealbh; luchd-togail-dhealbh; Clach na Cùdain; claistinneach

Taigh-tasgaidh is Gaileiridh Ealan Inbhir Nis

Bill Sinclair Audio: Rev. Henderson on Joseph Cook

B' e òraidiche à Inbhir Nis a bh' ann an Eòsaph Cook agus bha daoine air leth measail air. Bhiodh e a' cruinneachadh dhealbhan air iomadh cuspair gus òraidean a thoirt beò. Anns an earrainn labhairt seo, a chaidh a thogail an uair a bha e a' sealltainn dhealbhan aig òraid, tha an t-Urr. Ruaraidh MacEanraig à Inbhir Nis a' bruidhinn mu aon te dhe na dealbhan aige.<br /> <br /> 'Well, the Mercat Cross used to stand out in the middle of High Street between Castle Street and Eastgate. It was there for a long time until in 1768 it was moved to the front of the town house. Now, a wee bit further along here, opposite really the Castle Wynd and the top of Bridge Street, there was another stone; it was the Clach-na-cudhin. Clach-na-cudhin means the 'stone of the tubs' and Clach-na-cudhin was where the ladies, who had done the washing down in the river, took their baskets and laid them there for a wee breather on the way up and also to have a claik, no doubt. Well, it was moved in 1792, over to join the Mercat Cross. But, it was so popular with emigrants who wanted lucky talismen, that they were chipping chunks off it to take with them for good luck when they went abroad. An indication of how many went abroad is that they sank the stone into the Mercat Cross and in 1900 they covered it with asphalt as it is today'